Almar M. Halldórsson.( 2011). Kynjamunur í námsárangri í grunnskólum í Reykjavík samkvæmt PISA 2009 og samræmdum prófum. Skýrsla unnin fyrir Menntamálaráðuneytið. Reykjavík: Námsmatsstofnun.
Brownell, M. T., Smith, S. J., Crokett, J. B. Og Griffin, C. C. (2012). Inclusive instruction. Evidenve-based practices for teaching students with disabilities. New York: Guilford.
Catts, H.W., Kamhi, A. G. og Adlof, S.M. (1012). Causus of reading disabilities. Í A. G. Kamhi og H. W. Catts (Ritstj.), Language and reading disabilities (bls. 77-111). New York: Pearson.
Ehri, L. C. og Snowling, M. J. (2004). Developmental variation in word recognition. Í C. A. Stone, E.R. Silliman, B. J. Ehren og K. Apel (Ritstj.), Handbook og learning and literacy: Development and disorders (bls. 433-480). New York: Guilford Press.
Graham, S. og Harris, K.R.(2000). The role of self-regulation and trancription sills in writing and writing development.Educational Psychologist, 35,3-12.
Kuhn, M.R., Schwanenflugel, P.J. og Meisinger, B. M. (2010) Aligning theory and assessment of Reading Fluency: Automaticity, prosody, and definations og fluency. Reading Research Quarterly , 45(2), 230–251.
Sigurgrímur Skúlason og Jóhanna Ella Jónsdóttir. ( 2011). Uppbygging prófsins Leið til læsis: lesskimun fyrir 1. Bekk. Í Steinunn Torfadóttir (Ritsj.), Leið til læsis: lesskimun fyrir fyrsta bekk grunnskóla – Handbók (bls. 155-165). Reykjavík:Námsmatsstofnun.
Stanovich, K. E. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21, 360-407